Galoppträning!

2015-03-30
22:31:45
Idag var vi i ridhuset och tränade, först red jag lite tölt, lite volter, lite flytta rumpa, lååångsamt med massa energi uppåt och lite tempoväxlingar på långsidorna och på diagonalen, bara känna en snabbis att han är där och att han är med mig, ruskigt fin var han iaf, jag bara älskar den hästen, sån känsla och ridglädje att rida honom. Jag vet att jag tjatar, men jag är lika lycklig varje gång efter jag ridit honom.
 
Sen gick vi på galoppen ganska snabbt för att han skulle ha ork kvar, rund länga korta, volter och så galoppåttan som jag kallar den jätte bra övning som jag såg en dressyrryttare göra häromdan. Man kan göra den mindre beroende på hur pass utbildad häst man har och så kan man utveckla det vidare till att göra ett galoppombyte på mitten. 
 
Jag gjorde det ganska enkelt för Saevar stooor åtta på hela ridbanan och så när man kommer i mitten på åttan så travar man nåt steg ställer om och fattar ny galopp för nästa varv. han var superduktig :) avslutade med trav lång och låg några varv och så skritt och klappa massa.
 
 
<3 Tänk det var såå nära att den här fina varelsen inte blev min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0