Mina Bett!

2015-03-28
15:32:00
Har utökat bettgarderoben med ett Hrimnirbett, det är ett tredelat bett som är lite svängt och dom har röntgat för att se så att det ligger bra i munnen. Köpte det mest för jag ville ha ett tredeleat med fasta ringar som är lagom stora, tycker ofta bettringarna är för små eller för stora på vanliga billigare bett plus att dom brukar vara så tjocka, det här är lite smalare. Saevar och Frökk gillade det i alla fall :)
 
 
 
Andra bett jag har
 
Globus tredelat med lösa ringar, det jag använt mest hitills, men gillar fasta ringar bättre
 
Globus odelat med fasta ringar, Vallens favorit, han går bäst på odelat, Frökk och Saevar däremot gillar tredelat bättre.
 
Globus jaktkandar, jag använder väldigt sällan stångbett, men det är väldigt bra om man ska träna lös tygel momentet för man kan snabbt ta en förhållning utan att behöva ta in hela tygeln och så kan man snabbt släppa efter igen.
 
 
Hansbo Islandsstång
 
Sprenger hackamore, mitt är vanligt mörkbrunt och inte sådär rött som på bilden.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0