Vintermästerskapen!

2015-02-08
08:28:00
Den här veckan har varit grymt jobbig :P gått upp 5 för att åka till jobbet varje morgon och ridhuset blir inte ledigt förän på kvällarna så det har varit jobb på dagarna och träning på kvällarna och däremellan har jag sovit och ätit. Men nu blir det lite lugnare för både mig och Saevar några dagar vilket ska bli väldigt skönt.
 
Igår så tävlingsdebuterade jag och Saevar :)
 
Första klassen var en T8, det var läskigt och Saevar kändes rätt spänd i första varvet, men sen i andra varvet började han lossna mer och mer. Fick 5.47, helt ok, tror vi kom 14 av 47 starter.
 
Sen i V5 var han superduktig, bitvis var han superfin i tölten, men på lite snuttar här och där blev det jobbigt och det blev lite travinslag, stooort ridhus och ganska tufft underlag kändes det som. vi slutade på hela 5.87! :) och låg tvåa in i finalen. Nu fick han massa gottis och bara ta det lugnt inför eftermiddagens final.
 
I finalen kändes han lite tröttare, men kämpade på så gott han kunde, fick 5.5-6.5 på alla gångarter och en 7.a i skritten, slutade på 5.75 och en 2.a plats även här, duktiga Saevar <3 
 
 
Jätte trevlig tävling med fina priser! :)

Kommentarer
Postat av: Samanta

Grattis! 😃

2015-02-08 @ 10:28:12
Postat av: MalinS

Vad kul! Grattis!
Det är just det lite tunga underlaget som fått mig att avstå att gå upp i svinottan och åka ut i kylan. Men det suger onekligen i tävlingstarmen när jag ser bilderna och ser resultatlistorna. Sitter och scannar Proppen, men det är ju massor klubbar som inte lagt ut sina tävlingar än :/

2015-02-08 @ 11:23:02 - http://www.malinweb.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0