Vilka hästar jag har!

2015-04-25
19:36:00
Stressigt värre när jag idag skulle rida femgång med både Saevar och Frökk. Först rida fram Saevar, sen rida fram Frökk och in på banan med Frökk, av Frökk på med bootsen och sadeln på Saevar skritta lite och in med honom, jag var helt svettig efteråt haha.
 
Saevar vilken häst :D 5.53 och en 2.a plats i sin första femgångsuttagning nånsin och det är typ 4.e eller 5.e gången vi lägger pass. Vi fick 6.4 från en domare, helt galet. Tölten låg på 6.5, traven mellan 6 och 7, skritten 7 och 7.5 och galoppen mellan 5.5-6.5. Han la sig fint i passen och låg hela vägen, men den är lite osäker, stor häst med långa ben och mkt att hålla reda på, men jag tror att han kommer bli väldigt bra när allt sitter och han har mer styrka och rutin. Vi fick 4-5.5 för passen. 
 
Frökk var också superduktig, hon har ju haft en del vila och sen mest ridits i skogen och börjar nu komma igång lite smått, vi anmälde oss mest för träningens skull, hon orkar ju inte riktigt hålla ihop som hon kan, lite lång form och lite osamlad och lite rollningar i traven. Men tölten kändes fin och hon förvånade mig rejält i passen, hon la sig perfekt och drog på självmant och skrapade ihop ett par 6 or det hade jag inte trott :) hon kom 4.a i uttagningen.
 
Så det blev A finalplats med båda hästarna, men jag får ju bara rida en i finalen imorgon.
 
 

Kommentarer
Postat av: Islycka

grattis :)

2015-05-02 @ 09:58:53 - http://islycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0