Det rullar på...

2015-04-18
21:16:43
Saevar reds ute igår, ordentlig skogsrunda med mkt klättring och stockar som vi hoppade, trav längs skogsstigar och avslutade med ökad tölt och galopp längs grusvägen.
 
Idag Lördag Ledig
 
Söndag. Ridhus
 
måndag. Uteritt med fokus på pass och tölt längs grusvägarna
 
Tisdag. Ridhus igen
 
Onsdag: Ledig
 
Torsdag. uteritt, ev mer passträning beroende på hur det går på måndagen annars bara en rolig uteritt
 
Fredag. ridhuset, kortare pass i ridhuset med fokus på att han ska vara mjuk
 
Frökk Reds ute idag, fokus på pass, hade avelsbootsen på sig. Den hästen har energi för 10 hästar :P hon börjar bli riktigt snabb i passen, men jag får göra lite förhållningar och hjälpa henne lite med sitsen för balansen, men den dagen hon har balansen och jag kan låta henne gå så snabbt som hon kan kommer hon bli galet snabb, passloppshäst?
 
Söndag. Ledig
 
Måndag. Ridhus
 
Tisdag. Uteritt
 
Onsdag. Ledig
 
Torsdag. Ridhus
 
Fredag. Lugn uteritt
 
Valtyr Fick trava och tölta korta sträckor för första gången idag, han var så lycklig så han bara pep och fnös och bjöd på det flottaste han bara kunde helt av sig själv haha, det är jag som är kung här bara så du vet ;) 
 
Nu får han trava/tölta kortare sträckor och om en månad så får vi lägga in lite galopp igen :)
 
Bogatyr red samma runda som Saevar gick häromdan, jätte bra för att träna hans trav. Bogatyr är ju inte min häst men jag brukar rida han regelbundet och hålla lektioner för hans ägare, han är ju ung så hon behöver lite hjälp med utbildningen :)
 
Japp det är mkt hästar nu och dessutom jobbar jag så jag har ju problem med sysselsättningen iaf haha :P
 
 
Världens bästa Valle, snart så :) <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0