God kväll!

2013-11-30
22:20:08
Som ni märkt och som en del frågat om så rider inte jag Frökk så mycket längre. Frökk är en fantastisk häst på alla sätt enligt mig och jag hade ju även tänkt köpa henne, men efter att det här erbjudandet dök upp med den nya hästen som är mer färdig så kommer jag inte köpa henne utan det förblir mammas häst. Dock kommer jag säkert tävla och ev avelsvisa henne till sommaren när jag kommer ha mer tid över. Just nu har jag både högskoleplugg och jobbar som vikarie så det hinns inte med en till häst tyvärr, så Valle och den nya kommer prioriteras just för tillfället i alla fall.
 
Om det inte sker några ändringar igen så kommer nya pållen om 2 veckor, ska bli såå kul :D
 
Bogatyr rids nu till mestadels av sin ägare dock kommer jag fortsätta hålla en lektion i veckan för dom och även rida honom då och då när hon inte kan.
 
Valle börjar komma igång efter vilan igen, idag blev det premiärtur i ridhuset, red han som en tregångare och fokuserade på att ha honom mjuk och avslappnad bara, stärka honom i lång och låg form i grundgångarterna. Vi ska inte rida tölt i energisparläge utan vänta tills han har styrkan att gå korrekt. Han fick inviga nya tränset :) Men det är så svårt med färgerna på mobilbilder det ser så gult ut och i verkligheten är det mer ljust rödbrunt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Hej! Betalar du din häst själv? Vill skaffa egen häst men vet inte om jag har råd! :s

Svar: Jag har tagit ett lån av min snälla mamma, men jag kommer betala tillbaka till henne på avbetalning.
raggsockornas.blogg.se

2013-12-02 @ 11:42:18 - http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; ja själva hästens pris? men menar i månaden :)

Svar: ja det där hänger ju på vad man betalar i stallhyra, jag har ju egen gård så jag betalar ju inget i själva stallhyran. betalar mamma 500 i månaden för hö, havre och mineraler. Sen brukar jag köpa krafft och det går väl på kanske 300/mån, strö till boxen har ingen aning om hur ofta jag köper nytt har inte räknat på det men låt säga att det går åt en bal varannan vecka 200, sen får dom ju skor ca varannan månad och det kostar ca 1000 så då kan man ju säga 500 i månaden, så sammanlagt kanske 1500 i månaden per häst, men det är ju en häst i träning. För en unghäst som inte gör något än betalar jag bara 500/mån. Men det som är det dyra är ju utrustning, kurser och tävlingar. En tävling eller kurs kostar ju ca 1000 i anmälningsavgift och sen är det ju bensin på ca en 500 också. Hoppas du blev lite klokare nu :)
raggsockornas.blogg.se

2013-12-03 @ 15:26:47 - http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; vad billigt!:) jag har typ ångest att jag inte ska ha råd :/

Svar: mm men sen kan ju ja ha hästarna hemma också hade aldrig gått annars, jag är inte spec rik men jag har en otroligt snäll mamma :)
raggsockornas.blogg.se

2013-12-03 @ 17:14:35 - http://neapocalypse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0