Konstiga uttryck i islandshästvärlden!

2015-01-16
20:18:24
Normalskodd och obootsad??
 
Ofta ser man som kommentar på en bild där en islandshäst rids, normalskodd och obootsad.
 
Detta är för mig en ganska konstig sak som från början kommer från storhästvärlden. Det handlar mkt mer om god ridning och hur väl utbildad hästen är än att mixa med skorna. Att hästen skos normalt är för mig en självklarhet och studier har även visat att dessa höga hovar som vissa har är slitsamt för hästens kropp.
 
Obootsad tycker jag också är en skum kommentar för även där tycker jag det handlar mer om ridningen och utbildningsgraden än vikten på bootsen finns de som rider bra utan och de som rider dåligt med. Sen tycker jag det är lite knäppt att rida  utan skyddsboots för det är så himla lätt att en islandshäst som har flera gångarter kanske trampar fel och slår på sig.
 
Så jag tycker både att normalskoning ch skyddsboots är en självklarhet och inte ens något som ska behöva nämnas?
 
 
Frökken, normalskodd och skyddsbootsad...

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha ja jag tävlar som ungdom!

Svar: Haha bra då slipper vi er ;) lycka till :)
raggsockornas.blogg.se

2015-01-17 @ 09:29:57 - http://malinsjolander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0