Vetcheck!

2014-05-29
08:40:20
Igår tog vi ut Per Martin som är veterinär, hästtandläkare och kiropraktor så fick han gå igenom de hästar som är i träning.
 
Saevar var fin i mun och kropp och behövde inte göras något med, däremot har han lyckats fastna i nåt i hagen, åhh jag blir så arg varför har jag sån otur :( han hade sår både på insidan och utsidan av benet och var lite svullen. Så nu får han vila till såren läkt lite och svullnaden gått ner sen drar jag av han skorna så får han gå på vila med tjejerna lite tidigare än tänkt.
 
Frökk tycker jag har varit lite tjorvig i munnen när jag försökt kräva lite mer av henne, jag hade rätt och där fanns 2 vargtänder som vi plockade bort så nu blir det nog lättae att få henne att börja mjukna och söka sig i form. I övrigt var hon fin i kroppen förutom att hon var lite tunn, men hon har fått komma ut på bete nu så det tar sig nog ganska snabbt. hon ska ridas bettlöst en vecka och sen kör vi på som vanligt igen.
 
Bogatyr var också fin så han behövdes inte göras något med.
 
Han var otroligt skicklig och intressant att prata med :) Nu klarar vi oss ett år till nästa koll om inget konstigt inträffar.
 
 
Lille Frökken

Kommentarer
Postat av: MalinS

P-M är skitbra! Och så trevlig och lugn! :)

Svar: Ja verkligen, tack för tipset :)
raggsockornas.blogg.se

2014-05-30 @ 15:00:41 - http://www.malinweb.se/blogg
Postat av: Sofie

Per Martin har vaccinerat Svalur en gång när våran ordinarie veterinär Marianne L inte kunde komma.

2014-06-02 @ 17:35:48 - http://svalurfravogum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0