Hallå!

2014-05-31
20:15:23
Idag har jag ridit Frökk barbacka i sidepull, haha de va lite kul :P heeet häst, hon blir liksom som en bomb när hon stått och laddat några dagar. Men vi skrittade mest och töltade lite på slutet när jag visste att vägen tog slut efter en liten bit haha.
 
Katla har jag tömkört, hon är jätte duktig nu och jag har även suttit på henne ett par ggr samt longerat med sadel. Nu ska hon få lite vila och dejta Saevar, jag bestämde mig lite spontant för att ta ett föl på henne. Hon ska ändå ta det ganska lugnt eftersom hon är så ung så då kan hon få en bebis så kör vi igång med träningen lite mer på allvar när fölet har kommit och blivit några månader. Kan nog bli en riktigt fin bebis :)
 
Valtyr har fått en liiiten gräshage och han är helt lycklig och äter som en liten gris :) nästnästa vecka ska vi in på röntgen igen, håll tummarna för att det går åt rätt håll och att han blir bra snabbt.
 
Anmälde till min och Frökks femgångsdebut idag, fyrgång med ökad tölt är himlans kul men femgång är ändå min grej liksom, jag älskar femgång och det tror jag Frökkan också kommer göra. Hon har en grym pass, men sen är det massor av träning som ligger bakom fina läggningar, hålla sig stabilt och snabbt hela vägen utan att slå upp och göra en fin nedtagning... Vi kommer säkert tabba oss i början, men alla måste vi ju börja någonstans och det känns som att det är dags nu att börja träna passen på ovalbana :) jag anmälde även till stilpass men den kommer jag bara starta om den ligger på rätt dag och rätt tid så att det inte blir för mkt för henne på samma dag.
 
 
Roligaste Frökken, snabb som vinden :) tänk när hon har styrkan och balansen i passen, då kommer det går fooort :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0