Det verkar som att det fungerar igen!

2014-06-29
17:39:33
Bloggen har legat nere och jag vet inte riktigt varför det inte velat fungera.
 
Igår var en helt galen kväll haha :D Jag hade varit på middag hos några vänner till mamma och kände mig helt seg och krasslig och ville bara hem och sova men som kom den yngre piggare generationen i form av Agnes som drog med mig ut i regnet på en ridtur. Det spöregnade verkligen :P Men det var himla tur att jag hängde med ändå för kul hade vi. Vi red en runda som kallas Bankesta rundan och det finns jätte långa galoppsträckor på grusvägar där inga bilar kör. Sen kom vi in i skogen och upp för en backe och Frökk stelnade plötsligt till och jag tänkte oj nu blir det sken nu dör jag :p och fram precis framför oss kommer en hel familj!! med vildsvin 2 vuxna och 4 ungar .O och dom grymtade haha. Men Frökk och Bogatyr var helt coola konstigt nog. Så himla läskigt men ändå häftigt på samma gång.
 
Vi fortsätter ut genom skogen och grisarna springer iväg över åkern och sen kommer man till en till grusväg där det är en jätte lång raksträcka och jag och Agnes bestämmer oss för att sträcka ut i full galopp, hästarna ligger precis bredvid varandra och man känner hur de bara peppar varandra till att öka mer och så händer något som jag inte trodde Frökken lägger sig i pass helt på eget initiativ och går i den snabbaste passen jag nånsin ridit helt obeskrivligt snabbt gick det och det kändes som att inga ben var i marken alls och hon håller passen hela sträckan. Helt galet jag bara satt och skrattade och tårarna sprutade såå häftig uppleverlse som i ett riktigt passlopp. agnes bara jösses vad fort det gick sådär snabbt ha jag aldrig ridit i galopp och då gick Frökk i pass.
 
Sen skrittade vi och korsade en bilväg och följde en gångväg en bit och så kom vi på ska vi rida till Burger King och käka, japp det gjorde vi och nr vi red in på Drive Thrun så skrattade folk och fotade, vi var tydligen dom första som kom med häst där haha :P Vi beställde varsin burgare och 2 påsar morötter till hästarna :) Hästarna fick sina morötter medan vi väntade på vår mat och sen skrittade vi tillbaka längs gångvägen medan vi åt och regnet smattrade. Hur mysigt som helst.
 
Så kom vi in på grusvägen igen trötta och blöta så körde vi ökad tölt sista biten, åh dendär Frökken jag blir bara mer och mer kär i henne hon är så himla rolig, så himla pigg och glad bara flyter på hur enkelt som helst, hon har allt i sig så lätt :) <3 
 
 
Hihi hungriga ryttare :P
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0