Oj vad duktig bloggare jag är!

2014-08-18
22:50:57
Men det är sommar och sol och man är mest ute och hittar på massa annat kul...
 
Valtyr var på kliniken igen, vi åkte dit och trodde att vi inte skulle få ta med han hem igen för det såg inte bra ut sist, men nu var han på bättringsvägen och han fick en större hage och längre promenader. Nu har jag nytt hopp igen, fina fina Vallen <3
 
Saevar har bara gått och betäckt, började sätta igång han lite försiktigt förra veckan igen.
 
Frökk och jag var på Gaedinga SM kval i helgen, tyvärr en stor miss i traven där hon tappade balansen och blev lite hoppig i takten och dum som jag var så tog jag inte om traven utan körde en sträcka till av det vi är bra på istället??. Poängen blev 7.81, 7,76 och 7.50 tot 7.69 är både supernöjd och lite irriterad på samma gång hade ju velat ha de där 7.80 tot vilket är den magiska gränsen. Men men man kan ju inte räkna med ett SM kval första tävlingssäsongen och detta var dessutom första gången i A flokk = femgång i gaedinga för de som inte vet. Passen blev mkt bättre än vi trodde hon är ju tränad så himla lite i pass, men hon la sig bra och bjöd framåt :)
 
Jag strök mig från tölten för att spara henne till nästa dag då hon skulle gå både showpass och A final i A flokken, jätte kul att vi tog oss till en A final för det var 25 startande och rätt duktiga ekipage. 
 
Så var det dags för showpassen (som stilpass fast utan tidtagning och bara läggning och passkvalite dömdes) nu hade Frökk verkligen fattat grejen, pass är ju en himla kul gångart har hon kommit på för där är det liksom tillåtet att springa precis så fort som man vill och klarar först red man två passläggningar och sen gick de 6 bästa till final och fick lägga en sista gång. För varje läggning gick hon fortare och fortare och sista gången satt jag bara och log för vi båda hade så kul, den hästen har så himla mycket energi :D detta räckte till en delad 5.e plats.
 
A final i A flokk, Frökk var supertaggad, örona framåt och full fräs hon bara älskar det här med att springa finaler och hon anser att hon är störst bäst och vackrast, riktig diva är hon :P Jag kan inte förstå hur en häst kan vara så pigg, men jag gillar det, hon är en riktig gaedingur :) hon plockade ett par 8or på vilja om jag inte minns fel. Tölt, galopp och pass är favoritgångarterna för där kan man springa fort, skritt är onödigt och trav vad ska det vara bra för man måste ju hålla ordning på hur man sätter fötterna? Hon travade bra men fick ta en del korrigeringar då hon gärna vill gå för fort och tappar balansen lite. I passen var hon jätte duktig och hon har under helgen bara haft galoppinslag en enda gång annars har hon lagt sig snabbt och legat stadigt hela sträckan.
 
Vi red upp oss till en 6.e plats (8 i final i gaedinga)
 
Det är i alla fall en jätte kul tävlingsform, gillar att det ingår fler moment som galoppökning och att man lägger passen ute på passbanan.
 

Kommentarer
Postat av: MalinS

but welcome back till blogosfären ;)

2014-08-20 @ 21:19:41 - http://www.malinweb.se/blogg
Postat av: Malin

Kul att bloggen är igång igen efter sommaruppehåll!

2014-08-21 @ 10:50:57
Postat av: Sofie

Kul att du är tillbaka!! :D

2014-08-24 @ 21:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0