Den 8 september smäller de!

2013-07-31
19:07:19
Nu tänkte jag ta och berätta om vad jag så länge har hållit inom mig då det snart är dax för min avfärd.
 
Den 8 september åker jag nämligen till island för att förhoppningsvis stanna i ett halvår.
 
För att göra lång historia kort...
I början på året så satt jag och Katrin och babblade om island och om de stället som hon bruka köpa in hästar ifrån och då nämde hon att de tar emot praktikanter så ansökte faktiskt dit och fick en plats.
Jag ska åka till gården Úrsvalshestar Holtsmúla som bedrivs av Svanhildur Hall och Magnús Lárusson.
(klicka på bilden för att komma till deras hemsida.)
 Att Dimbrá och Heidi skulle betäckas var bestämt redan förra året och att jag nu ska till island ändrar inga planer utan gör saken bara bättre faktiskt. Hästarna får en lång och välförtjänt vila och om allt går som de ska kommer de troligen ge mig 2 välmående föl nästa år.
Gríma är upp i åren så hon kommer njuta av sin semester och tinni...ja inte var de tänkt att jag skulle köpa en häst nu, hade ju planerat att kanske hitta nån på island men ödet ville nått annat. Men ett halvårs vila kommer göra han riktigt gott! Han är bara 9 år och när jag kommer hem kan jag sätta igång han igen och fortsätta där vi avslutade.
Min mamma kommer sköta om hästarna medans jag är borta och det känns väldigt skönt, hon älskar att pyssla om dem och ser fram emot att ha dem för sig själv en längre tid och kan göra saker och ting på "sitt" sätt, jag är nog lite väl för pedant när de kommer till vissa saker haha ;)
 
 Jag ser denna resa som en otrolig chans för mig att utvecklas både som ryttare och hästmänniska, klart de kommer vara jobbigt att skiljas från nära och kära men det är ju bara en period jag är borta. Har 2 veckor som prövotid och om allt stämmer så stannar jag på island minst ett halvår. 
Känns oerhört spännande och jag kan ännu inte riktigt fatta att jag äntligen ska få åka till island och de bästa av allt..få göra de jag älskar, jobba med hästar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh, så spännande att få jobba på Island! Hoppas verkligen att det blir superbra! Vilka hingstar blir det till dina ston?
Ha det så underbart!

2013-08-03 @ 14:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0