Måste rida på två bett?!

2013-08-29
08:30:00
Jag har faktiskt funderat kring en sak när jag satt och såg på EM hoppning och dressyr. Kommentatorn sa i den klassen så måste man rida på kandarstång, samt bridongbett. Även sporrar. Alltså ?! det låter ju helsjukt i mina öron.
 
Borde man inte uppmuntra till att hästarna ska kunna gå i samma form, med samma känsliga hjälper på ett tränsbett? Jag skulle bli mer inponerad om jag fick de det. Jag skulle aldrig stoppa in tvåbett i någon av mina hästars munnar. Det skulle aldrig komma på frågan !! Sen att man måste rida med sporrar? Konstiga regler enligt mig. 
 
Ja blir glad över att se på våra tävlingar, flotta väldrdna hästar som svarar snabbt på endast tränsbett. Att de faktiskt klarar av att gå i en högsamlingsgrad på endast tränsbett. Det tycker jag man ska efterstäva att kunna rida på tränsbett. 
 
Snor en bild på Elinor och bästa Valle, som visar att allt går även på tränsbett !!
 
 

Kommentarer
Postat av: Samanta

Oj, det hade jag absolut ingen aning om. Det låter ju helt absurt.. Jag håller med dig till 100 procent.

Svar: Visste är det galet ! :s
raggsockornas.blogg.se

2013-08-29 @ 09:30:33 - http://samantas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0